25 септември 2016 г.

"The trick is to grow up without growing old" :: "Трикът е да пораснеш без да остарееш"

Франк Лойд Райт е прочут американски архитект, интериорен дизайнер и основоположник на т.нар. органична архитектура, разкриваща свойствата на естествените материали и органично вписваща се в околния ландшафт (според свободната енциклопедия Уикипедия).
Негова е фразата: "
Трикът е да пораснеш без да остарееш" (в оригинал на английски език - "The trick is to grow up without growing old").
Та какво общо има г-н Райт с mixed media и картичките?




Няколко дни по-рано...

Момичетата от Картишок правят кръжок (даже и рима си има) за всеки, който (не) се е запалил по смесените техники, и му предоставят възможност да се потопи в чудото, завладяло неотдавна крафтърите по цял свят, а именно: mixed media (ММ).
За какво става въпрос? Творците трудно могат или не обичат да поставят в рамки изкуството и затова излизат от зоната си на комфорт, като освен техниките, с които често работят - започват да ги смесват с необичайни, а даже екстравагантни такива. Представете си: пано, рисувано с акварел, добавени дантела, копчета и хартиени цветя, а за разкош градинска тел, зъбчати колела, гайки и строителна мрежа. Всичко това деликатно смесено в един стил и за финал: ефект "уау".
Често тези пана носят послание или отразяват конкретен емоционален момент на своя създател. Едно е сигурно: нестандартни са и няма грешна комбинация от техники, но... има "грешен момент кога да спреш да добавяш елементи", както споделя родното ММ гуру Кат от картишочките.






Благодаря на момичета, които организираха тази среща и за пореден път се опитах да открия себе си в това изкуство (а на мен ми е особено трудно, защото обичам подредените елементи, ясната първоначална идея за крайния резултат - все неща, които рядко се срещат в ММ). Пробвах на воля различни акварелни техники без да се впускам в необмислени покупки, които да отлежават по рафтовете. Сред тях бяха любимите на мнозина бръшоси (пигментни бои на прах с различни варианти за употреба) 
с представител за България Бо от онлайн магазина "Крафт нещица", акварелни бои Kuretake Gansai Tambi Watercolors (прекрасни са - наситени, многообразни цветове и си признавам, че ми трябваше много време да се престраша да ги пробвам), Zig Clean Color Real Brush маркери (мдааа, много ми харесаха, може би защото "само маркери нямам", както би казал Тони), Prima пастели, тушове и още, и още...



... а защо споделям тези снимки и кога ще разкрия връзката с американския архитект, споменат в началото?
Ами негова е фразата: "
Трикът е да пораснеш без да остарееш" - подходящо послание за един рожденик. Бях си решила, че за най-близките ми хора, няма да правя картички, но на този кръжок, съвсем естествено се изкуших. Печатите любов и цитата (с малка грешка, според мен, в "пораснеш", но кой е безгрешен) са дело на Мигито, благодарение на която имам нова страст. Използвах също бръшоси, джелатоси, шаблони и релефна паста, картон, пожълтели страници, салфетки, дистрес мастила, тушове и... резултата за първи път даже ми допада.



Рожденикът си хареса паното, даже сподели, че се е зачитал в откъснатите, от страници, парчета, дали има друго скрито послание, като това в сърцето.
Определено ми се иска скоро отново да пробвам, а съм сигурна, че с трупането на опит и резултатите ще ми допадат повече.

Обещах на Кат да споделя паното в тяхното акварелно предизвикателство:

http://kartishok-challenges.blogspot.bg/2016/08/15-watercolor.html

както и тук: http://welove2create.blogspot.bg/2016/09/challenge-20-anything-creativemixed.html





 









2 коментара:

  1. Аби, благодаря ти както за споделянето на платното при нас, така и за задълбочения анализ на нашето приключение - допадна ми да видя "отстрани" как изглежда едно такова начинание. Аз твърдо вярвам, че подобни сбирки са от полза за всички ни - винаги има какво ново да научим един от друг, затова се надявам да станат редовна практика. Радвам се, че рожденикът си е харесал платното, личи си любовта, закодирана в него.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мила Кат, аз благодаря за възможността да си помацам на воля във вашата компания и да изпробвам толкова много красоти.
      Сигурна съм, че срещите, които планирате ще станат редовни, защото явно всички жадуваме да се виждаме и да черпим един от друг (някои от нас повече).
      Беше ми много приятно, и макар и да не успях да предам така емоционално впечатленията си, поради един вирус, който ме е застигнал, от сега си запазвам място за следващия кръжок - картишок :)
      П.П. ... и се запознах с Джиджи - не че успях от притеснение да говоря с нея много, но ми беше мило, че се срещаме на живо (а не само чрез клипчетата й, посветени на арт журнала), че даже пробвах и моливите й :)

      Изтриване